Thursday, August 12, 2010

BERPERASAAN KaH machiNE iTu???

first time tengok cite HERBIE masa dalam bas balik keyell..ngan Jue..(confem minah tu da lupe..)

kelakar siott..asyek mengekek ketawa ala2 angelina Jolie xcukup tido..(hnssfff..)

da time tu tempat duduk baekk punya belakang driver..ilang konsentrasi driver bas tu mandu asyek terkejut je ngan ketawa mengilai aku yg tiba2..

da 3 4 kali akak aku cuit aku suh lower kan volume..berjaya gak 3 4 kali tu..tp asal dia terlupa cuit aku je..terburai lagi sekali..dua kali..last2 dia pon ikut sama cam driver yg asyek terkejut dek ketawa aku yg unpredictible bilenya itu..hadoi..




tp aku bukan nak mengimbau kembali cite kelakar ni..dah tentu2 sume orang penah tengok..haa..oo..awak belum ye?? ermm..nak kena cite ke? xyah la ek..kalau cite kang taku kena sue plak ngan si Lynda Elenshaw Thomson tu..penat2 kua duit producekn cite tu aku sebok2 plak interprem..sowie yuu..i tak de duwitt nak baya lawyerr..(utang ptptn pon blom abes lagi nyah!)


yang aku nak story teller kan ni al kisah harta benda aku yg kalau dalam lajer akaunnye terletak baekk punya kat belah aset tp asyek contributekan peratusan yang tinggi dalam ruang expense aku tetiap bulan..ape?? ni haa...

............

ehh.. lebih seperti ahlong bukit beruntung tagnye..zoom jelas sket..jap2..



.........................................



....................................

>>>




>>>>.





 wahh...cam baru yuu...!!

ala2 saleman nak promote kereta plaks~
tapi...ini bukan photo kereta mashitah abu bakar pun..cuma satu keturunan..satu kaler..same lampu break..sama jenis taya..ye lah! aku amek basic punya!! tp ade radio kayy...~~


5 minit aku google2 picture kat dalam laptop..owhhh...baru pasan...dah setawun lebih rupanya aku ada harta 'berharga' aku tu tapi xpenah satu pon gamba beliau berada dalam simpanan..mak aihh..xpenah amek gambar dia langsung!! patut pun majukk...ish3...sorry ye cik kereta..sok kte g masuk studio amek gambar banyak2~~ ok. xpe. yg tu esok boleh settle!

tp motif utama entry ni aku bukak setelah almost setaun tak update ni sebenarnya nak mengwar2 kan kemanjaan terlampau akan 'herbievie' (nama cumel utk viva aku..sure dia sukee =D ) ni pada suatu hari minggu lepas..

kebetulan sejak aku tuka keje ke Mid Valley Bangsar ni aku car pool with 'budak Gemox ' yg sehaluan dengan jalan ke opis aku..kira standard la 2 budak gemoxx 1 kereta..jimat ruang..jimat wang..masa je xjimat..!

so setiap hari berulang alik lah kami dengan myvinye..n sebab tu, aku terfikir nak cari orang sambung bayakan je kete cumel kesayangan aku tu coz berkira2 nak menyambar aset hartanah plak..kunun2nye nak beli rumah so dah alang2 jarang guna herbievie ni baik bagi org je..tp nak dijadikan cerita..satu pagi ni dengan secara tidak sengaja terpergi kerja dengan herbievie n tertaksengajanye terdiskas hal panasss tu kat dalam perott beliau..serius aku xperasan..

al kisah nya petang tu jugak beliau mulakan mogok anti jual kat tengah2 jalan sesak beliau semput2kan diri dengan pelbagai icon2 yg xpernah berkaler aritu kalerful jadinye kat dashboard kereta aku..( merah & biru pon dah di kira kalerful la kan? ) punya la berpeluh2 aku pujuk dengan ayat2 manis budak gemoxx..ish..xbest plak panggil laki aku budak gemox..xkurus langsung kang nnt..hmm..xmau2..budak terlebih berat tu..(k, sedap sikit =] ) pujuk2 beliau dengan belaian2 manja lagi..tp x ok jugak..bak kata org kat sebelah aku kat dalam kereta waktu tu..agak mustahil kereta yg baru setahun jagung beli dah start prob enjin sebegitu..

dah di pendekkan cerita..esoknye kat perodua..setelah di tuningkan through komputer segalanya..herbievie aku kembali bertenaga.. kira ok la jugak semalam tu terlebih panik ingat kot rosak melampau2..tapi dek pujukan kitorang semalam tu hagaknye dia xjadi merajuk lebih2..alhamdulillah..=D

so pasni..bukan aku nak ter superstitious terlebih ke ape..tapi just lebih berhati2 dengan berkata2...



2 comments:

  1. kamu nk jual kete ye??nk yana tlg crkn buyers??hehe~ smbg byr je eh?ngee~ mcm eksaited lak kn..lalala~ =p

    ReplyDelete
  2. yana: owhhh suda berubah fikiran lah cik yana..sejak beliau buat perangai aritu..i xsanggup lagi u!

    ReplyDelete

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D