Friday, August 13, 2010

CUTI-CUTI MALAYSIA: BERIS VINEYARD~


....>>>orang mana??




                                             .................>>>>orang sik...? 



...>>>> siK?? wahh...xthu deh..!!( ayat laki aku suke perli org2 sik!) cam bagus sangatt org kg melayu subang..setakat kapal terbang je memekak 24 jam..tp..kg diorg ade anggur?? xdE kan?? kat sik ade...heee... motifff >> (-,-)

ecelli aku ni da cam separuh jakun pun ade...

almaklum lah hagak lama jugak  xpulang ke kampung halaman...

kalau balik pun 1 @ 2 hari...xsempat pusing2 kampung nak ngorat anak teruna org..eh silap..nak tgk keindahan kampung.... (phewww~~sambil lap peluhh..)

last time balik kebetulan ade family gathering...
  

>> pheww..cam canibal siott~
tanak tengok.tanak tengokk

petang tu after perut memasing penuh dengan tulang gemawan kambing yg di barbeku kan kami sekeluarga...

sambil santai2 kat umah anak2 buah aku sebok sungguh ngajak aku jejalan ke kebun anggur katanya...peghakk sket la kat malaysia xbesa lagi p kebun angguq! setakat p cameron pon dapat kutip starberry ja..heh..bangga plaks! snifff~~

kebun anggur ni terletak kat satu kawasan empangan baru bukak jugak la dalam tahun  2003..
Empangan Beris...dulunya kawasan ni perkampungan..
ramai la kawan gemawan aku yang dulunya berasal dari dasar empangan ni!
huhu..sounds like keturunan mermaid pulak..ahaks!
leh join team Duyong Andriata ape ntah tu kan..?! ngee..=D






Jadi, selepas waktu asar (ayat skema pemarkahan karangan darjah 6) aku sumbat herbievie aku yg kiut itu dengan beberapa ratus puluh  tan metriks jasad2 bernyawa yg mampu mengempiskan separuh angin tayar kereta aku..(*0*") lalu aku pecutla 7km dari umah ke vine yard tersebut...
( 7km je dari umah..tp boleh tak ni first time aku pegi..gile tak bekembang otak! )

   dah sampai...
sila ikut kiri >>>>   



 ingat kot free...

rupanya kena puloks la bayo tiket nak masuk nye!! udah aku bawak segerombolan ngikut..cett!

dengan langkah macho sambil kira2 duwit..yes! cukop..aku g kaunter & baya..rm7 hengget je..





 >>  3 kanak2 (rm1/person)...
 >>  2 dewasa (rm2/person)...
 >> & aku guna student card (yg dah lebeh setaun aku blah dari uni ) cuma kena bayar rm1 je..









owhh..xde la mahal sangattt...ok lah tu kannn...diorg nak managekan kebun tu kat tempat panas terik kat malaysia ni pon dah makan maintanence tinggi...oke. aku tak kedekut! & tak berkira! ho yeah~~




>> hamboyy...sukEee!!








                             mak pun dah rambang mata <<< 



<< gerammzz!







aku pun nak tumpang posing!! awww~~

tapi sayang...masukk kena bayar pun buah still tak leh petik..haipp!!! jangan petik mashitah buah tu...nak beli kat dalam!!ok2..xambik pun~ (-.-)

                       pas letih jamu mata ngan buah2..boleh ambil angin kat 
                       tasik...                                                      >>>>>






                    












               tengokk?? 


Bordeaux Vineyard, France 9,982km

Constantia Vineyard, S. Africa 9,625km

Khao Yai Valley, Thailand 985km

Beris Lake Vineyard, Malaysia 4m je haa kat cn..

...asal laa korang nak cari anggur fresh jauh2.... =P



dah penat pusing2..masuk dalam jap cari anggur fresh bawak balik..


pehtu da bergerak pulang...

kesian kat puan Juliana baru perasaan gambar beliau tiada dalam perkhidmatan...ngeh3..


No comments:

Post a Comment

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D