Sunday, September 26, 2010

CERIA!

saya nak wifi free dua, bungkus kuah asing ekk!
Menarekkan zaman siber sekarang ni…
Dah ada wifi kat mana-mana..
Tak payah buang duit mahal2 baya broadband mahal dengan servis lembab tetiap bulan,
Nak lagi untuk orang yang bukan ‘ internetholic’ cam aku ni,
Lagi prefer baya one time charges guna wifi,
Yela…bukan ade bisnes kuih bahulu pun nak terima email dari orang Brunei tetiap hari..
“ Mak! Orang Brunei email. Nak tempah 100 lagi bahulu kite…!!”
Owhh. Ni bukan iklan makhluk perosak. Eh, silap.
Bukan Iklan jalur lebar okE!!
Tapi dalam secanggih-canggih teknologi ni pun,
Ade je benda spoil yang nak nyusahkan keadaan.

nak dijadi kan ceghita,
ada satu wifi xcess baru kat area rumah aku ni.
tapi dah di takdirkan aku memang malas. Tambah2 time cuti. Malas gile nak dressup lawa-lawa amek kunci kete turun bawah dari tingkat 5 start enjin drive g kedai runcit yang tak sampai 5 minit pun dari umah aku g beli top up!
Series aku malas. Betul. Tak tipu punya. Aku malas!!
Sebab tu aku pakai bill. Oke. LARI TAJUK!

Jadi untuk  menyenang kan keje..
Aku call no telefon yang tertera.
Dial 1 kali..tak angkat.
Dial 2 kali.. masuk voice mail. Cet!
Dah tak berangkat aku dengan muka tak malu nye sms.
“ tolong top up *** wifi rm10 boleh tak? Nanti saya baya thru m2u.”
Pun tak balas jugak. Hampeh betul la bisnes melayu ni!!
Camne aku tau ni bisnes melayu??
Dah aku penah mintak topup 2 bulan lepas, called jugak n Cuma time tu je berangkat n dapat top up. Bukan nye aku tak baya pun. Dah sah2 time dapat online tu terus aku bukak m2u dulu on da dot jugak aku transfer duwit.
Pastu minggu depan nye aku kol lagi sekali dah service cam gampang gile tanak angkat phone.
Bulan ni called n sms pun tak berjawab jugak.
Hape punya bisnes daa. Suwei!

Dah aku memang malas nak g turun bawah g kedai beli topup tu satu hal la..
bengap jugak aku ni pown..
tapi aku kan customer..
customer alwaYS right wHaaatttt.....
kao buat bisnes pepandai la nak treat customer...
bukan nye nak kena suh g panjat gunung ledang pon nak amek ati customer..
angkat phone pun susah kE?
nak kata buta IT tanak guna m2u..
rasanya macam TAK la pulak kAnnn,
dah sah2 kAo buat serVice berasaskan IT.
hUh!

Owh. Btw, nape aku letak tajuk entry kali ni CERIA??
Hmm..ntah. saje je nak letak.
Tu jawapan selamat aku.
Sekali lagi.suwei. SUWEI bebeh.

p/s: Eceli entry kali ni lebih kepada meluahkan rasa ketidakpuasan hati kepada diri sendiri...

2 comments:

  1. huk alooo..mmg tah pape..hahaha..len kali jgn mls² ye cik citah oiii~ =p

    ReplyDelete
  2. memang malas jugak! sebab tu padi jadi mangsa ai suh dia yg beli topup sebab prepaid tu jual kat shop bawah apartment beliau.haha. jahat gile buLi pAdi!

    ReplyDelete

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D