Friday, October 1, 2010

WATDAFAT???! AI SOUND SENIOR MANAGER ARINI? AUSHHH!

....tajuk macam gampang gile kan..
macam heroin malaya plak bersemangat kental dan perpendirian tegas *tgk ayat dah la skema nak mamposs*
tapi the truth is....
wa talak tau itu olang aaa suda jadi manager lowh... senior plak tu! *sungguh kesal*  sigh (-_-")

tapi.....
sape suh menyusahkAn keghojE dEn??!
sape suruh? hah? hah?? cakap! cakaaaappp!
> dah memang keje kAu kutt Mashitah process petty cash orang tetiap ari < *kelu*
.
"Dear Mashitah,
Please assist tutt** nama dirahasiakAn to retrieve his traveling claim ID SL2010***** on SEP10..."

Aku scroll bawah2..
ade la sorang mamat ni mintak tolong retrive balik claim beliau bulan lepas..
ok la.aku luangkan 2minit masa pegi bukak balik file bulan lepas cari satu-satu claim yang beratus minggu lepas..ha! jumpa!
terus g scanner..scan>>>> reply email>>> DONE!
Oke. sambung balik keje.

2 minit jugak selepas itu...
aikk?? mamat ni lagi!
owh...

Dear Mashitah,
Thank you for your great help. but i think i've submitted another claim last month, could you please send over to me that claim too.

 
Best Regards,
Tuttt***

Wahh! ini suda lebeyy. ape? ngat aku keje nak kena cari claim dia je kE??
Aku da panas ati. keje laen kat tangan aku pandang sepi...yang kat atas meja plak aku renung dalam-dalam..
email beliau plak aku jeling sepintas lalu...
Uish...mana satu nak start dulu???

Dear Mashitah,
blablablabla...aku baca lagi sekali email beliau.
ha! PandEyy! anta email mintak cari bajet cam dia sorang je pekerja kat lam opis tu kAannn!
mana claim ID?!
hurm..seb baek akal aku cepat bertindak.
oke.oke. Digest.
dia nak cari traveling claim.
tak bagi claim ID buleh check kat staff ID beliau.
aku pegi email, double click.ha! ada pun staff ID.
errr, tapi bila guna staff ID tak specific puloks. kena cari satu2 claim kutt dah setiap orang akan claim berbagai-bagai dan pelbagai jenis claim!
copy ID beliau...masuk CITRIX...tu haa..SEP10 je ada 9!
claim travel 3..1 still pending Singapore..
2 lagi dah di approve last month.
lagi...transport...Entertainment...milage, allowance..
huh!
malas aku nak check satu-satu.
dengan kuasa veto yang tak berapa nak ada aku reply email beliau...

Hi Tuutt*,
Which claim are you referring to? Can i have specific Id please?

Regards,

Bajet boss je aku sound beliau dengan nada sinis..
tapi selepas tu mamat tersebut dengan sangat cool mengfoward kan Claim Id beliau sambil meminta maaf...
wah! terus sejuk ati aku.
tetiba baru teringat...
eh..kat email mamat tu tadi..
selain claim ID ada jugak tertera designation beliau kaN???
so terkocoh-kocoh aku check balik...
laaa....SENIOR MANAGER rupanya...
wekk..malu...malu....
baru keje setaun jagung ade ati nak sound bos...
seb baek tak nampak muka...
well Mashitah,
pasni jangan malas2 nak buat keje walopun tak berapa nak cukup kakitangan..heh!


p/s :naseb baek jugak claim yang beliau request tu masih lagi pending di negara asal beliau...
jadi tak perlu la aku bersusah payah bukak kotak cari file tu balik. ho yeayhhh!!

2 comments:

  1. haha,...mmg wada fat,,,hiii

    p/s;n3 menarik ne..daftar cpt..sempena dpt duit nuff pertama,gua anjurkn kontest.jum join.

    ReplyDelete

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D