Wednesday, November 4, 2009

aku sudah jatuh cinta!!~

hai...boring betul nak start mengaja..kat sekolah lama aku dulu pulak tu..jumpa balik ngan cikgu2 yg mengajar aku dulu..hoho, malu siottt!! segan gila nak p mengajaq awai2 dulu..heh

lgpun aku terpaksa terima untuk kerja sementara kat c2, sedangkan aku mmg sejak dari dulu lagi xde ati nak jadi cikgu..hmm...tapi dah keturunan tu jugak..mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasik kn..huhu.

3 ogos..supposedly ni tarikh aku daftar kat SIMA, standard chartered, Menara Axis,PJ. tp lain plak jadi nya..tetiba plak aku terpacak kat opis sksam,sik kedah tu. huhu..nak jadi cerita..dah jodoh aku kat c2 sementara..walaupun separuh ati aku x nak..tp waktu tu aku xde pilihan..sayang betul terpaksa tolak cita2 aku untuk keje bank..peluang dah ada...hmm..aku salahkan jodoh lagi sekali...

2/3 minggu pertama, aku mengaja dengan 0.05% preparation..5 minit nak masuk kelas br aku stat stadi apa aku nak mengaja..tetiap pg nak bgn nak kena g sekolah..ya Allahhh..bosannye!!! tu la yg aku pk dulu..dalam tiap2 ari g kelas tu pun, aku sebok isi keje lain, ponteng 2 3 ari sekolah nak g intrview keje lain..tp xdapat..'jodoh' lagi x sebelahkan aku agaknye...

sekarang dah sebulan lebih aku kat cn...dah penat nak cari keje lain..tambah plak pk nak raya..wat susah je kalau dapat keje pon..tak dapat blk raya kang..saja ja..

bila aku kosongkan fikiran aku dah xnak cari keje lain..br tetiba aku perasankan sesuatu...aku tetiba jatuh ati dengan 'kenakalan' dan 'kegatalan' anak2 murid aku kat kelas 5 Maju tu..huhu. walaupun penat tetiap ari aku rasa asyik becakap sorang2 kat dalam kelas tu, (tp skrg diorg dah x berani beborak lg time aku ngajar) ngehngeh..dengan pening mata aku lg tgk tulisan cakar ayam sesetengah student aku tu tiap kali aku tanda buku diorang..tp aku rasa bangga bila diorang menghargai aku dengan cara diorang sendiri...dan bila sambutan raya baru2 ni...tag 'the best teacher in the world'..diorang adiahkan kat aku..huhu. lepas tu diorang setiap kali habis kelas mesti tanya bila aku habis mengajar kat c2..tanak aku keluar lg dari sekolah tu suh aku ikut mengaja diorang sampai tahun depan, sampai diorang darjah 6..hmm..pastu br aku terpk..paham ke diorang ngan ape yg aku ajar selama ni? huhu. kalau diorang sudi anggap aku macam tu..sanggup ke lg aku sia2kan ajaran aku kat diorang dengan mengajar sambil lewa je..hmm..br aku tau tanggungjawab seorang guru..aku mula jadi student balik..refer buku ni buku tu..cari info kat tenet..semata2 nak bg diorang paham apa yg aku aja..n..aku sangat hepi dengan apa yg aku buat..

bila diorang tau aku xlama lg kat sekolah tu (tinggal lg 2-3 minggu), sume student sebok datang kat aku mintak biodata siap sign lg ala2 artist gitu! huhu...kad2 raya yg diorang bg kat aku pun lengkap dengan nama alamat dan no telefon masing2! hehe..biasa la budak2..semangat betul diorang..tp aku xde la kisah sangat...diodata diorang tu aku bc je sepintas lalu n simpan dalam laci bilik..bukan nak simpan pon no fone diorang tu..wat menyemak hp je..time aku xde sok bukannye diorang tu nak ingat lg pun aku..heh, aku pk laa...tp skang tiap2 malam ada je student call..bukan sembang apa pun..setakat tanya 'cikgu sihat ka cikgu..?' dengan suara malu2 diorang lg..hmm..aku dapt rasa kan yg diorang tu mesti practis 2/3 kali sblom tepon aku tu pun.huhu..betapa aku dapat rasa kan perasaan seorang student ( anak kecil pastinya), mahukan perhatian dari seorang guru..walaupun sanggup korbankan rasa malu sendiri! huhu

tetiba aku rasa jatuh sayang pulak dengan apa yg aku buat sekarang ni...sayang nak tinggalkan sekolah tu..sayang nak tinggalkan student2 aku...blom pun lg aku keluar dari sekolah tu, aku mula rindu dengan suara2 student aku yg menjerit panggil nama aku tiap pagi time aku sampai kat sekolah dari tingkat 3 banggunan..rindu dengan usik2 diorang time aku tgh hot mengaja..buat aku xjadi marah..huhu.geram je..! sayang nak tinggal diorang...sayang sangatt...hmmm..tp still aku kena teruskan cita2 aku...mendidik insyaAllah bukan profesion aku..aku harapkan usaha aku selama 3 bulan ini bakal membuahkan hasil yg baik untuk bakal anak2 bangsa Malaysia ini nnt..walaupun usaha aku agak terlewat....

No comments:

Post a Comment

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D