Wednesday, November 4, 2009

nak lepaskan risau je

Masa arwah ayah xde..aku betul2 terkilan. Terasa sangat lagi perasaan aku malam tu, macam mana gelisah dan resahnya aku xdapat ada bersama2 arwah malam tu. Macam tau2 je yg aku xkan sempat lg jumpa ayah…hurm..perasaan seorg anak..Allah kurniakan kat aku waktu tu..sepanjang malam aku x tidur..n bila pepagi buta esoknya abang tetiba datang ketuk pintu umah sewa aku..aku macam dah bersedia..walaupun sepanjang perjalanan ke hospital 28 april 2003 6 am tu abang langsung x bukak mulut bgtau keadaan ayah..n mulut aku pon tertutup rapat x bertanya, tp aku dah dapat agak jawapannya…bila aku smpai…arwah ayah da di selimutkan kain putih..terbaring kaku kat atas katil hospital tu….aku menagis..tp masih lg boleh berfikir..entah dari mana kekuatan tu datang..aku terus menonong ke bilik air, selesaikan wudhu’ dan sembahyang subuh di sebelah jenazah arwah ayah…lepas tu br aku peluk mak n menangis..dan lepas tu, aku x henti2 menangis walaupun lebih seminggu arwah ayah pergi…

Tp sekarang..aku bukak pekung sendiri..kubur arwah aku jarang sangat pergi..setaun 2x je..raya puasa n raya aji…sedangkan pak ngah (abang arwah), tetiap ari jumaat melawat kubur arwah..rasanya sampai sekarang kot..malam ni ntah kenapa aku jadi menyesal sangat..kesian ayah.. macam2 pengorbanan ayah pada aku…tp ni yg aku balas…sembahyang yg ayah ajar sejak aku umo 5 tahun tu..skrg da jarang2 aku buat..hurm..ingat macam mana ayah ajarkan aku solat dulu..bila mak n ayah berjemaah..aku selalu ikut…lepas ayah dah habis solat..ayah akan duduk depan aku..baca kan satu2 bacaan solat kuat2…n aku akan ikut dalam solat..suci je rasa aku time tu..n ayah ajarkan aku jugak baca al-quran..ayah ajar aku n kengkawan..memalam diorg datang umah belajar mengaji dengan ayah..darjah 5@6 kot aku khatam quran first time..smpai sekarang dah 6@7 kali aku khatam al-quran..tp lately..lama sangat rasanya aku da tak sentuh mukjizat nabi kita yg satu tu……bersalahnya aku kat ayah…..

N malam ni…macam mana perasaan gelisah aku masa malam ayah xde..aku rasa blk…sedih n sunyiii sangat2…mak sakit kat kg…last time aku jumpa mak bulan lepas..mak dah batuk2..lama sangat dah mak batuk.. hurm..mak pun bergantung sangat ngan homeopathy mak tu..bg aku mak perlukan rawatan rapi kat hospital..da lama sangat mak batuk…tp mak xmau..yeke mak tak mau..?hurm….aku nak tggu weekend blk kg..tp rasa lamaaaa sangat weekend tu nak sampai..last week pon plan nak blk tp sabtu kena keje…lgpun jue balik..so atleast da ade org tgkkan mak aku decide blk next week..tp td aku call mak, akak bitau mak sakit blk..semalam je dah ok..tetiba aku jadi takut…ahh..nekad esok g keje in4m trainer yg aku nak cuti seminggu ni..ape nak jadi pon jadi laa…mintak2 Tuhan lapangkan jalan aku lalui semua ni…kalau rezki aku masih kat c2..situlah aku…

Hurm..selasa balik kedah..mintak2 semua perasaan aku skrg Cuma sekadar perasaan semata2…mintak2 semuanya masih seperti dulu.dan tetap kekal seperti dulu..hurm…nak makan nasi goreng kampong mak!!





1 Mac 2009

11.15PM

No comments:

Post a Comment

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D