Wednesday, November 4, 2009

kiRanYa ku tAHu~

kiranya ku tahu
esok yang bakal menjelang
menjanjikan wajah baru buatku
mungkin aku gembira

tapi
wajah baru itu
mungkin jua
satu kepahitan

kiranya ku tahu
sebelum kesedihan semalam menghimpit
pasti akukan cuba untuk menghindar


tapi
mampukah aku?

kiranya ku tahu
kejayaan esok adalah milik ku
pasti aku gembira

tapi
tidak wujudkah kegagalan?


kiranya ku tahu
setiap detik
saat
masa perjalanan hidupku
pasti aku waspada
agar aku takkan tersungkur


tapi
kuatkah aku?


namun hari ini aku pasti
setiap sesuatu yang terjadi
ada nikmat tersurat
setiap kegagalan yang meracuni
ada hikmah tersirat
kerana Tuhan itu maha tahu
aku percaya itu


kerana itu hari ini aku redha
kerana itu hari ini aku berserah
setelah usaha aku taburkan
setelah pengorbanan aku hamparkan
moga hari esok yang menjelang
bakal menjanjikan sejuta bahagia
buat insan bergelar..


aku!

No comments:

Post a Comment

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D