Wednesday, November 4, 2009

where is my future headed to..??

selama ni aku hidup..aku belom pernah memegang sebarang tanggungjawab..belom pernah ada pengorbanan yg aku buat untuk sesapa..pengorbanan untuk org yg aku sayang?? sape yg aku sayang..? ada ke sesiapa dalam dunia ni yg menyayangi aku yg perlu untuk aku sayang kembali...soal kekasih xpayah sebut lah..sudah muak dengan rasa sayang dan cinta..soal hati dan perasaan anak muda yg asyik mendebatkan rasa sayang dan cinta pada kekasih..dan..aku sudahpun bersyukur menemui kekasih hati yg menyayangi aku seadanya..malah..boleh dikata kan sayangnya melebihi sayang keluarga sendiri pada aku..mungkin ini satu2nya sayang yg masih berbaki untuk aku di dunia ni...

tapi aku mencari kasih sayang sejati dari org2 yg sebelum ini sama2 membesar dari satu rimbun yg sama..dari tunjang dan akar yg sama..dari ibu dan ayah yang sama..yg satu ketika dulu kalaupun ada pernah menyayangi aku sebagai satu keluarga..tp setiap kali aku bangun menghadapi hari baru..sayang itu semakin menjauh..semakin berlalu bersama2 keegoan dan kepentingan diri masing-masing..

keluarga. atas tunjang apa kah lagi wujud ikatan itu? bila mana diri sudah tidak perlu lagi mengemis sesuap nasi dari seorang ibu..saat duit ringgit sudah melimpah ruah tanpa perlu lagi menghulur tangan meminta2...saat itu kita semakin tega membiarkan wanita agung itu terkontang kanting sendiri mencari sesuap nasi..menagih simpati anak2 hanya untuk mendapatkan tidur lena semalam dua..kita tega biarkan wanita agung itu terbaring lesu beralaskan lantai hancing..kita tak lagi peduli..kerana kita sudah ada suami, isteri dan anak2 pengubat sepi tatkala diri kita di cengkam sunyi..kita ada anak2 yg senantiasa menghiburkan kita bila kita sunyi..kita ada kereta mewah buat peneman merentas rasa sepi..kita punya wang ringgit membeli segala mcam kemewahan yg kita mampu miliki..tapi wanita itu....??

kenapa mesti kita terlalu memperbesar2 kan setiap satu kebaikan KECIL yg pernah kita lakukan untuk wanita itu? kenapa mesti kita guna kan kuasa kita sebagai seorang ABANG atau seorang KAKAK untuk menghukum dan menilai setiap apa kesilapan yg org lain lakukan?? kenapa mesti terlalu agung2kan setitis air yg kita hulurkan pengubat dahaga ibu..sedangkan dia terlalu haus kan kasih sayang dan perhatian anak2 sendiri....

kita terlalu sombong..kita terlalu bodoh untuk membalas kasih sayang dari seorang ibu..untuk itu..sayang dan kasih ku pada mereka2 itu juga telah lama mati. cinta dan kasih sayang ku sudah lama pergi untuk semua. biarlah saat ini masa depan ku sendiri yg aku korbankan..aku redha untuk itu..demi membiarkan seorang ibu terbiar kerana kebodohan kita semua..aku tidak sanggup. semoga Allah bersama2 aku untuk ini..

No comments:

Post a Comment

tAk puAs atI dengAn issue ini?? siLa Lahh berteKak..=D